Skip to Content

טיפים והדרכות

דף עליון קהילת טניסזון

קהילת טניסזון / טיפים והדרכות

  • יש להתחבר למערכת כדי ליצור דיון חדש.
אורין אלפסי2 שבועות לפני
טיפ מקצועי מאת עמרי און

חשיבות היד החלשה בחבטת כף היד

Cropped Tennis Logo 3 E1676391351671.pngמנהל קהילת טניסזון3 חודשים לפני
אימון טניס למתחילים וחשיבותו.

טניס הוא ספורט מרתק ומאתגר המצריך כושר גופני, מיומנויות טכניות וחשיבה טקטית. עבור מתחילים ושחקנים חובבניים, קיימת חשיבות רבה בלמידת טכניקת החביטה הנכונה ובהבנת יסודות המשחק. להלן סקירה של היתרונות שבלמידת טכניקת חביטה נכונה והחסרונות של שחק טניס ללא לימוד מסודר.
חשיבות למידת חביטה נכונה
פיתוח מיומנויות טכניות
למידת חבטה נכונה היא הבסיס לכל שחקן טניס. טכניקה נכונה מאפשרת לשחקן לבצע חביטות חזקות ומדויקות, לשלוט במגרש ולהגביר את סיכויי ההצלחה במשחק.
מניעת פציעות
חביטה לא נכונה יכולה לגרום לעומס בלתי נכון על הגוף ולסכן את השחקן בפציעות. למידת טכניקה נכונה תסייע למנוע פציעות ותאפשר לשחקן להנות מהמשחק לטווח הארוך.
שיפור כושר גופני ותגובות
טניס הוא ספורט דינמי הדורש כושר גופני גבוה ותגובות מהירות. חביטה נכונה ואימונים מסודרים מסייעים בשיפור הכושר והזריזות של השחקן.
החסרונות של שחק טניס ללא לימוד
פיתוח הרגלים לא נכונים
שחקנים שמתחילים לשחק ללא הדרכה עלולים לפתח הרגלים לא נכונים, אשר קשים לתיקון בהמשך. הרגלים אלו יכולים לפגוע ביעילות וביכולת המשחק.
קושי בהתמודדות עם יריבים מיומנים
ללא הבנה טכנית וטקטית של המשחק, שחקנים עלולים למצוא עצמם בחוסר יכולת להתמודד באופן יעיל עם יריבים מיומנים, מה שעלול לפגוע בביטחון ובהנאה מהמשחק.
קושי בהשגת התקדמות
שחקנים ללא הדרכה מקצועית עלולים להיתקע ברמת מיומנות נמוכה ולקבל קושי בהשגת התקדמות. למידת טכניקה נכונה מאפשרת לשחקן להתפתח ולהשיג הצלחות גדולות יותר.
סיכום
למידת טכניקת חביטה נכונה היא חלק בלתי נפרד מהתהליך של למידת טניס והתפתחות כשחקן. זהו השקעה שמשתלמת לטווח הארוך, כאשר השחקן משיג יכולת משחק גבוהה יותר, נהנה מהמשחק, ושומר על בריאותו. לכן, חשוב להתחיל את המסע בעולם הטניס עם הדרכה מקצועית ומסודרת.

Bidibadu Melbourne 5
Img 0951אדיר ברבי4 חודשים לפני
איך לעלות נכון לרשת ?

אחת מהדרכים היעלות ביותר לנצח את הנקודה במהלך המשחק היא ע״י חבטת יעף ( וולי ) קרובה לרשת שלא מאפשרת ליריב להגיע או לחבוט את הכדור הבא בצורה נוחה, יש מספר דרכים להתקרב לרשת:
1. סרב וולי
2. ריטרן וולי
3. סרב + 1 וולי
4. ריטרן + 1 וולי
5. במהלך הראלי
לכל אחת מדרכי ההתקרבות האלו יש כלל חשוב ומשותף, והוא לאן לעלות, מכיוון ואורכה של הרשת היא 8.28 מטר אם לא אעלה למקום הנכון ביותר יוכלו להעביר אותי בקלות, הדרך הנכונה ביותר לעלות לרשת היא:
1. לרוץ אחרי הכדור שאני חובט במהלך ההתקרבות ( אם חבטתי ימינה אני צריך לרוץ מעט ימינה לעומת האמצע של המגרש וככה גם שמאלה)
2. לשמור מרחק של לפחות מטר וחצי כדי שלא יעבירו אותי בקלות בחבטת תילול ( לוב ) ועדיין אוכל לרוץ אחורה אם אצטרך.
3.במהלך הריצה לרשת לרוץ עם עמידת מוצא של וולי (אחיזה ומחבט לפני הגוף )
4. להקפיד לשמור את העיניים על הכדור וכשהיריב פוגע בכדור לעשות ניתור ביניים שיאפשר לצאת לכדור בצורה טובה יותר.
5. לעלות בבטחון לרשת במטרה לחבוט חבטה מנצחת .

בהצלחה !

אדיר ברבי

Img 0951אדיר ברבי7 חודשים לפני
חשיבות עבודה עצמית- חרבות ברזל

בימים כמו אלו ובכלל, החשיבות של המשכיות בתהליך ההתקדמות כשחקן, משמעותית מכמה בחינות: מנטלית, טכנית, פיזית וטקטית.

מנטאלית- השחקן מפתח את האמונה בעצמו ומבין שההתפתחות שלו תלויה בו ! יש את האפשרות להתקדם אפילו בלי מסגרת כלשהי, וגם אם זה לא התקדמות משמעותית ביום אחד, קיום פעולה או מספר פעולות יום יום במשך זמן מביאות לקידום משמעותי בסופו של דבר.

טכנית- חזרה על חבטה מסוימת מספר רב של פעמים בצורה נכונה מביאה לקידום בקטע הטכני, לדוגמא, ניתן לבצע תרגול חבטות על יבש מול מראה או לצלם את עצמך.

פיזית- קיום אימוני כושר עצמאיים ותרגילים פשוטים בבית יכולים לקדם משמעותית את היכולות שלך על המגרש, לדוגמא ניתן לקחת נושא אחד בכל יום ולעבוד עליו, חיזוק שרירי הליבה, כוח מתפרץ, סיבולת, קואורדינציה ועוד ….

טקטי- שיפור המרכיב הטקטי הוא חשוב ביותר וזהו זמן מצויין לעבוד עליו, ניתן לצפות במשחקי טניס ולרשום מהלכים שאהבתם מהמשחק וגם לתרגל אותם על יבש, לדוגמא, סרב וחבטה שלישית לשטח הריק, ריטרן והתקרבות לרשת ועוד ועוד….

לסיכום- יש לכם השחקנים את היכולת לבנות את עצמכם ולהתקדם בזכות עצמכם, קחו את הנושא ברצינות תתמידו ותשקיעו וההתקדמות לא תאחר לבוא 💪🏻 

אדיר ברבי

Yoav Ztיואב שב – מנהל קהילה7 חודשים לפני
מאמן טניס – להיות ״טייס משנה״

בדיוק פרשתי כשחקן פיוצ׳רים בינוני מינוס. זה היה 2007, וחיפשתי לעבור לשלב הבא בחיים שלי. קיבלתי הצעה לנסוע בתור חבר עד שאחליט על עתידי, ויותר מאוחר לאמן את אחד החברים הכי טובים שלי, דודי סלע. מה שהפך לשיתוף פעולה פורה שנמשך 120 שבועות בסבב האיי.טי.פי. העבודה שלי עם דודי הובילה אז להזדמנות אימון נוספת עם אלכס בוגומולוב ג’וניור, שאימנתי ונסעתי איתו עוד 120 שבועות. העליות והמורדות של אימון בסבב יכולות להיות מאתגרות,אינטנסיביות ולחוצות, אבל ניסיתי לקחת אותן כחוויות למידה. רציתי לשתף באחד מהדברים שעשיתי בזמן שלי באימון בסבב, שעזר לי בעבודתי עם מקצוענים ולאחר מכן גם עם שחקנים בכל הרמות והגילאים ועוזר לי עד היום: להיות “טייס משנה”. מה זה טייס משנה? מישהו שעושה כל שביכולתו כדי לגרום לשחקן להרגיש בנוח על המגרש ומחוצה לו, כדי לאפשר לו יותר להתמקד בטניס שלו.מישהו שמכוון,מייעץ,נותן פידבק חיובי או שלילי,תמיד נמצא שם,אבל לא מוביל. כטייס משנה, ארגנתי לוחות זמנים לאימונים ותחבורה, ופיקחתי על התוכניות השבועיות, החודשיות והשנתיות של השחקנים שלי. ככל שאנו המאמנים יכולים להשפיע על השחקנים שלנו, בסופו של דבר זה תלוי בשחקנים עצמם להיות אחראים על הטניס שלהם. השחקנים מסתדרים הכי טוב כשהם אלה שנמצאים במושב הקדמי, הטייס. כטייס משנה, וידאתי שהשחקנים שלי ירגישו בטוחים בטניס שלהם. הרקע שלי כשחקן בינוני לשעבר גרם לי להיות בטוח בכמה היבטים של המשחק, אבל מספיק צנוע כדי לדעת שיש הרבה שאני לא יודע. הקפדתי לדבר על מה שידעתי, ואמרתי “לא יודע” כשלא ידעתי. בפעמים שלא היו לי תשובות לשאלות השחקנים שלי, עשיתי כמיטב יכולתי ללמוד כמה שיותר מהר. הרגשתי הרבה יותר נוח לדבר על טקטיקות ותוכניות משחק, ובדרך כלל הובלתי את הדיונים האלה. בהיבטים אחרים של המשחק, ישבתי כטייס משנה, הקפדתי להקשיב לשחקנים שלי, והגבתי כשהרגשתי שאני יכול לעזור. גם אם להקשיב היה כל מה שיכולתי לעשות בשביל השחקנים שלי, רק הקשבתי. להיות טייס משנה פירושו להתייחס לשחקנים שלך בכבוד להיות כנה איתם ב100% ולא להתבייש לדבר על הכל, גם על הדברים הנעימים פחות. לא לפחד להגיד ׳אני לא יודע׳ או ׳אין לי תשובה׳,אבל לוודא שאתם תנסו ללמוד ולהתפתח מכל מכשול כזה. אני מאמין שהגישה הזו חיזקה את מערכות היחסים שלי עם השחקנים שלי (והפכה אותי לאדם טוב יותר ומאמן טוב יותר), מה שבסופו של דבר איפשר להם להיות טובים יותר על המגרש.

0227476c 17c7 4a6b 84fd 2212e8074e9f
מוצגים 5 דיונים – 1 עד 5 (מתוך 6 סה״כ)
בחזרה למעלה
דילוג לתוכן