Skip to Content

סיקור משחקי טניס

סיקור משחקים

קהילת טניסזון / סיקור משחקי טניס

  • יש להתחבר למערכת כדי ליצור דיון חדש.
Cropped Tennis Logo 3 E1676391351671.pngמנהל קהילת טניסזון3 חודשים לפני
סבלנקה זכתה בטורניר AO

בפעם השנייה ברציפות: סבאלנקה זכתה באליפות אוסטרליה אחרי ניצחון קליל על ז’נג
האלופה המכהנת הצליחה להגן על התואר עם ניצחון 3:6, 2:6, ונעלה טורניר במהלכו ניצחה את כל המערכות. ז’נג שרשמה הופעה ראשונה בגמר גראנד סלאם, תסתפק במחמאות… לכתבה בתגובה >>

Screenshot 20240127 152601 Facebook
1 תגובות

https://www.ynet.co.il/sport/article/ud76u3a1g?utm_source=ynet.app.android&utm_medium=social&utm_campaign=facebook&utm_term=ud76u3a1g&utm_content=facebook&fbclid=IwAR3yIwxpFeRZgMOS_Zlm_u57ScvjZjNnYA_JNgH9dwxFVWM9ZRVQPFnQmqU

Yoav Ztיואב שב – מנהל קהילה8 חודשים לפני
פוסט אישי שלי על מפגש הדיוויס ישראל – יפן

כמעט 24 שעות אחרי סיום הדיוויס, הגיע הזמן לפוסט הסיכום הקבוע.זה יהיה קצת ארוך אז סליחה מראש. איזה סופ״ש מטורף עבר עלינו. יש לי כ״כ הרבה מה לומר, אבל פשוט אין מילים. אעשה את הדבר החשוב ביותר כמו תמיד, ואגיד תודה להרבה אנשים שמגיע להם. אז כמובן שאתחיל עם הנבחרת המדהימה שלנו. ישי,צוקי,לשם,רוי וקמחי. אני כל כך גאה בכם, כמו שהצוות אמר, יש לכם לב ענק, ושאתם מגיעים לנבחרת זה מרגש לראות את הביחד שלכם, ושלנו. בכל דיוויס, כל אחד מתעלה למען הדגל, וחושף את היכולות האמיתיות שלו. אתם שם אחד בשביל השני ומגיע לכם שאפו ענק. שוב הוכחתם שבדיוויס הדירוג זה רק מספר, ואתם שווים הרבה יותר מהדירוג שלכם.
לקפטן האגדי שלנו, שפחדנו שהוא יתעלף כמה פעמים. אתה מנהיג מדהים, כבוד גדול להיות אחד מהמאמנים בצוות שלך. תודה על הכל.
לצוות הרפואי, תמיר ושחר. תודה על הכל, תמיד חוויה לעבוד איתכם, שוב אגיד שאתם אנשי מקצוע מהטובים שפגשתי, ואנשים עוד יותר מדהימים. מחכה תמיד לבלות איתכם את השבוע דיוויס.
לחצי השני של צוות האימון ביחד איתי, האחד והיחיד, בנצ. אתה יודע כמה אני מעריך ואוהב אותך. תודה על עוד שבוע של עבודה איתך, כמו תמיד, מדהים!
לאבי פרץ היו״ר ועובדי האיגוד אילן,תומר,הדר,מורן,אופק,עופרה,אילנה,ג׳ני. תודה רבה על כל מה שעשיתם למען הנבחרת, ושהמפגש הזה יתקיים בת״א, אחרי כל הבלאגן.
לאישתי והילדים, החיים שלי. על עוד שבוע בלעדיי, ובעיקר ערב ראש השנה, אני אוהב אתכם שאי אפשר לתאר כמה. לפני שאגיד תודה למשפחה, אספר לכם משהו. היום הגשמתי חלום. שהייתי שחקן צעיר, אחד החלומות הכי גדולים שלי היה לעלות ליציע לחבק את ההורים והמשפחה אחרי ניצחון גדול. כשחקן, הייתי רחוק שנות אור מהגשמת החלום. כמאמן, היום הגשמתי את החלום. לעלות ליציע לחבק את ההורים ואח שלי, היה אחד הרגעים המרגשים שלי בחיים, אז תודה לכם משפחה יקרה.
אחרונים אבל לא פחות חשובים, הקהל שלנו. מה שאתם עשיתם באולם ב48 שעות האחרונות, יסופר עוד שנים קדימה. מילאתם את האולם בראש השנה, דחפתם את הנבחרת ברגעים הכי קשים. האמנתם, ונתתם לנו אמונה שהכל אפשרי. בלעדיכם, לא היינו מנצחים! תודה ענקית.
כמו תמיד, ניצחון או הפסד, אסיים בשלוש מילים
אל אל ישראל!!
💙🤍💙

Image0 (2)
1 תגובות

שאפו יואב

Yoav Ztיואב שב – מנהל קהילה8 חודשים לפני
סיכום גמר ווימבלדון אלקרז – דג׳וקוביץ׳

סיכום גמר ווימבלדון מהזווית האישית והמקצועית שלי: אנסה לקצר כמה שאפשר ועדיין לשמור על הסבר מקצועי מובן.(תזרמו איתי:))
* קודם כל נתחיל בדבר הכי חשוב בחיים(מלבד הבריאות), לפני הקטע המקצועי, להגיד תודה. תודה על זה שאנו חיים בזמנים שדורות מתחלפים, וההיסטוריה נכתבת מול העיניים שלנו. ראינו את שלושת הגדולים צומחים לתוך ההיסטוריה, ורואים גם את דור ההמשך צומח. איזה משחק מדהים זה טניס. אמן שנזכה לעוד הרבה שנים וימים כאלה.
* נתחיל שוב מהסוף שנייה.קרלוס אלקרז ניצח את נובאק 168-166 בנק׳, והיה השחקן היותר טוב היום בנק׳ החשובות וניצח בצדק.
* המערכה ה-1 נפתחה בהיסוס של שני השחקנים, אומנם לקרלוס היו נק׳ שבירה בגיים הראשון, אבל לא יכל לעשות בהם כלום. ברגע שנובאק שבר ראשון וקרלוס לא השתחרר עדיין, הוא ברח לו מהר מאוד וסגר את הסט.
* בסט השני קיבלנו חזרה את אלקרז כמו שאנחנו מכירים, ובאמת שמשם התפתח טניס ברמות שמצפים משחקנים כאלה. 2 נק׳ לא טובות של אלקרז שהגיש ב2-0 החזירו את נובאק לסט, ומשם שני השחקנים שמרו על ההגשות בצורה נוחה יחסית עד לשובר השיוויון.
* נק׳ המפנה מבחינתי הגיע אצל נובאק בשובר השיוויון של הסט השני. במצב של 6-5, ו6-6, נובאק החטיא שתי חבטות גב יד מטעויות לא מחויבות, שלא היה במצב הגנתי.(לפחות הראה לנו שהוא גם אנושי ויכול להילחץ)
* אחרי השובר שיוויון הזה, נובאק איבד לגמרי את הריכוז, והתחיל לחזור לעצמו ב3-1 בסט השלישי. לא ניצל נק׳ שבירה, אבל כבר חזר לרמה שלו.
* הגיים החמישי של הסט השלישי יכנס לספרי ההיסטוריה כמובן, מעל 25 דק׳, שבנק׳ שבירה ה-7 קרלוס שבר את נובאק, ובעצם הוציא לו את הרוח מהפרשים בסט הזה, וראינו שנובאק בראש כבר חשב על הסט הרביעי. סט של 6-1, ששוחק 59 דק׳, פשוט מדהים.
* בסט הרביעי קיבלנו 5 גיימים מאוד צמודים, שיכלו ללכת לכל כיוון, אבל כל אחד מהשחקנים התעלה בהגשות שלו בנק׳ החשובות. אבל יותר חשוב, קיבלנו שינוי טקטי אצל נובאק, כמו שיכולנו לראות על המסך בשידור. נובאק נכנס מטר לתוך המגרש(לעומת סטים 1-3), והתחיל לסגור לקרלוס זויות, לקחת יותר שליטה, שבסופו של דבר השתלמה לו בגיים החמישי לשבור, ולנצל את המומנטום לרוץ עד סוף הסט.
* הגענו לסט החמישי(אני אישית התפללתי ל5 סטים).
* בסט החמישי אני רוצה לגעת בשלוש נקודות מפתח:
* 1. בתוצאה 1-0 לנובאק ונק׳ שבירה ב30-40 הוא החטיא כדור דרייב וולי(כף יד מהאוויר), שעצר את כל המומנטום שהיה לו מהסט הרביעי עד לרגע הזה. מאותו רגע, כל אחד מהשחקנים שמר על ההגשות בצורה מעוררת הערצה בלחץ שהיה על שניהם, אבל בשביל נובאק, זאת הנקודה שהוא יחזור אליה בניתוח.(מלבד ה6-5,6-6 בשובר השיוויון בסט השני)
2. שני השחקנים הציגו טניס כמעט נטול טעויות כל הסט הזה. 8 טעויות לא מחויבות של שניהם.(3 לנובאק,5 לאלקרז) נתון מדהים בהתחשב בסיטואציה ובמעמד, רק שאלקרז הוסיף על זה כמות של 18 ווינרים לעומת 3 של נובאק, ופשוט היה בלתי ניתן לעצירה בטניס ההתקפי שלו.
3. הגיים האחרון.
לסגור משחק זה הדבר הכי קשה שיש בעולם. לסגור גמר גראנד סלאם, נגד השחקן שנחשב לטוב בהיסטוריה, למחזיר הטוב בהיסטוריה, ולמנטליסט הטוב ביותר, זה כבר משהו אחר לגמרי. אני לא אוהד של אחד משלושת הגדולים(אני אוהד אגאסי:)), אבל איך שקרלוס סגר את הגיים האחרון, היה בא לי לקום ולמחוא לו כפיים. 6 סרבים ראשונים, נקודות קשות, עמידה בלחצים שאי אפשר לתאר. הילד הזה הראה שהוא עשוי מחומרים שנכנסים לספרי ההיסטוריה!
לנו רק נותר לקוות שהוא ישאר בריא ושנזכה לראות אותו, ועוד הרבה משחקים כאלה כמה שיותר זמן.

Image0 (1)
Yoav Ztיואב שב – מנהל קהילה8 חודשים לפני
סיכום חצי גמר רולאן גרוס אלקרז – דג׳וקוביץ׳

הסבר מקצועי מנקודת המבט שלי על מה שקרה אתמול לקרלוס אלקרז:
• אתחיל במסקנה קטנה מהסוף לרגע- המשחק אתמול יתן לאלקרז המון להמשך הקריירה, הוא ישפר אותו בצורה עצומה בתחום המנטלי שזה ניהול משחק וניהול אנרגיה.
• אלקרז אמר במסיבת העיתונאים, שהיה לחוץ, כמו כל אחד לפני משחק מול נובאק(אמר ששקרן מי שאומר שלא). אמר גם שפעם הבאה מקווה שהתוצאה תהיה שונה, אבל הלחץ יהיה.
• אתמול בפעם הראשונה אלקרז עלה כפייבוריט מול אחד מהגדולים,שכל הלחץ עליו. חובת ההוכחה עליו בפעם הראשונה בגראנד סלאם.
• ההתכווצויות שחווה אלקרז, הן תוצאה של ניהול משחק וניהול אנרגיה. בעיקר על המגרש וגם בחוץ.
• ניהול משחק ואנרגיה בגראנד סלאם, זו אומנות ששמורה לטובים ביותר. אלקרז התחיל כל משחק בתחרות שהוא מכה כל כדור בעוצמה המירבית של הסיטואציה, רץ לכל כדור, ולא מוריד קצב. מי שזוכר, תמיד דיברו על זה שפדרר,נדאל,נובאק, מפסידים הרבה גיימים ולפעמים סטים בסיבובים הראשונים. זה קורה בגלל שהם מעדיפים להפסיד סט ולשמור אנרגיות לשאר התחרות, ומנהלים את האנרגיה שלהם בצורה של חשיבה שבועיים קדימה.
• אלקרז חיסל כל שחקן בדרך בצורה חלקה עד אתמול. בדר״כ אחרי 59 דק׳, הוא היה ביתרון של שני סטים. אתמול, הוא היה בפיגור של סט, אחרי ששיחק באותה עצימות ואנרגיה.
• הסט השני נמשך כמעט שעה ורבע, ונקודת המפנה הפיזית בניתוח לאחור, הגיע בתוצאה 5-3 לאלקרז בסט השני.
• אלקרז שבר לראשונה, קיבל פרץ אדרנלין מטורף, ומרגע זה עד סוף הסט, חווה אדרנלין ולחץ שלא חווה קודם.
• נובאק מיד שבר חזרה, ואז לספרדי היו 3 נק׳ מערכה, שלא הספיקו. לאחר מכן ב5-5 עוד גיים ארוך, ושבירה לזכות במערכה מיד אחרי.
• ה45 דק׳ מ5-3 בסט השני, ביחד עם הסט הראשון האדרנלין והלחץ שחווה לראשונה, גרמו לגוף להתכווצויות.
• נובאק הוציא פיזית מאלקרז משהו שאף אחד לא הוציא ממנו בתחרות, ובספק אם בכלל. זו לא הסיבה העיקרית כמו הלחץ(כפי שציין קרלוס) אבל בהחלט תרם לזה.
• אחרי שעתיים ורבע אלקרז רגיל לסיים משחקים, אתמול הוא רק השווה את התוצאה.
• לנובאק היו התנגדויות במהלך הדרך, משחק מאוד פיזי מול פוקסוביץ׳, ויותר מאוחר קצ׳נוב. אלו דברים שמאוד עוזרים לשחקנים האלה להיכנס לקצב.
• לדעתי, אחרי הכמות לחץ ואדרנלין של הסט השני, ההפסקה שהייתה וירידת המתח, גרמו להתכווצויות. אי אפשר שוב לעלות מ0 ל100 באנרגיה ואינטנסיביות ברמה הזאת.בטח לא ברמה שאלקרז מצפה מעצמו, ושם השרירים כבר לא יכלו.
• פררו המאמן של הספרדי, אמר שרק ניסה להרגיע אותו בימים לפני המשחק, שירגע, ויבוא שיש לו מספיק אנרגיות. בטוח שהפעם אלקרז ילמד מזה.
• אלקרז ילמד מהתחרות הזאת, שאפשר לנצח גם 75,64,76 בסיבובים הראשונים, ואפילו להפסיד סט מבלי לבזבז אנרגיה מיותרת.
• לזכותו של נובאק יאמר, שאתמול הוא הגיע בטקטיקה אחרת, שלט בקצב, היה אגרסיבי, הפתיע את אלקרז, וכמו נדאל ופדרר, הראה שוב, שתמיד אפשר להשתפר. לדעתי הפורהנד של נובאק אתמול, היה ברמה הכי גבוהה שראיתי אצלו אי פעם.
• שני שחקנים שאימנתי בתוך הטופ 50, חוו הפסדים בדיוויסים וגראנד סלאמים בהתחלה, בגלל חוסר ניסיון בניהול הטוב מ5 מערכות, זה קורה לכולם.(הם היו צריכים לנהל משחק, הגדולים צריכים לנהל 7 כאלה)
• אלקרז הוא ללא ספק הדור החדש של הטניס, ואני בטוח שאם ישאר בריא, יאיים במספר הגראנד סלאמים על הגדולים. אבל את זה רק הזמן יודע.

Image0
מוצגים 4 דיונים – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
בחזרה למעלה
דילוג לתוכן