Skip to Content

סיכום גמר ווימבלדון אלקרז – דג׳וקוביץ׳

מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • string(5) "reply" int(376783)
    #376783

    סיכום גמר ווימבלדון מהזווית האישית והמקצועית שלי: אנסה לקצר כמה שאפשר ועדיין לשמור על הסבר מקצועי מובן.(תזרמו איתי:))
    * קודם כל נתחיל בדבר הכי חשוב בחיים(מלבד הבריאות), לפני הקטע המקצועי, להגיד תודה. תודה על זה שאנו חיים בזמנים שדורות מתחלפים, וההיסטוריה נכתבת מול העיניים שלנו. ראינו את שלושת הגדולים צומחים לתוך ההיסטוריה, ורואים גם את דור ההמשך צומח. איזה משחק מדהים זה טניס. אמן שנזכה לעוד הרבה שנים וימים כאלה.
    * נתחיל שוב מהסוף שנייה.קרלוס אלקרז ניצח את נובאק 168-166 בנק׳, והיה השחקן היותר טוב היום בנק׳ החשובות וניצח בצדק.
    * המערכה ה-1 נפתחה בהיסוס של שני השחקנים, אומנם לקרלוס היו נק׳ שבירה בגיים הראשון, אבל לא יכל לעשות בהם כלום. ברגע שנובאק שבר ראשון וקרלוס לא השתחרר עדיין, הוא ברח לו מהר מאוד וסגר את הסט.
    * בסט השני קיבלנו חזרה את אלקרז כמו שאנחנו מכירים, ובאמת שמשם התפתח טניס ברמות שמצפים משחקנים כאלה. 2 נק׳ לא טובות של אלקרז שהגיש ב2-0 החזירו את נובאק לסט, ומשם שני השחקנים שמרו על ההגשות בצורה נוחה יחסית עד לשובר השיוויון.
    * נק׳ המפנה מבחינתי הגיע אצל נובאק בשובר השיוויון של הסט השני. במצב של 6-5, ו6-6, נובאק החטיא שתי חבטות גב יד מטעויות לא מחויבות, שלא היה במצב הגנתי.(לפחות הראה לנו שהוא גם אנושי ויכול להילחץ)
    * אחרי השובר שיוויון הזה, נובאק איבד לגמרי את הריכוז, והתחיל לחזור לעצמו ב3-1 בסט השלישי. לא ניצל נק׳ שבירה, אבל כבר חזר לרמה שלו.
    * הגיים החמישי של הסט השלישי יכנס לספרי ההיסטוריה כמובן, מעל 25 דק׳, שבנק׳ שבירה ה-7 קרלוס שבר את נובאק, ובעצם הוציא לו את הרוח מהפרשים בסט הזה, וראינו שנובאק בראש כבר חשב על הסט הרביעי. סט של 6-1, ששוחק 59 דק׳, פשוט מדהים.
    * בסט הרביעי קיבלנו 5 גיימים מאוד צמודים, שיכלו ללכת לכל כיוון, אבל כל אחד מהשחקנים התעלה בהגשות שלו בנק׳ החשובות. אבל יותר חשוב, קיבלנו שינוי טקטי אצל נובאק, כמו שיכולנו לראות על המסך בשידור. נובאק נכנס מטר לתוך המגרש(לעומת סטים 1-3), והתחיל לסגור לקרלוס זויות, לקחת יותר שליטה, שבסופו של דבר השתלמה לו בגיים החמישי לשבור, ולנצל את המומנטום לרוץ עד סוף הסט.
    * הגענו לסט החמישי(אני אישית התפללתי ל5 סטים).
    * בסט החמישי אני רוצה לגעת בשלוש נקודות מפתח:
    * 1. בתוצאה 1-0 לנובאק ונק׳ שבירה ב30-40 הוא החטיא כדור דרייב וולי(כף יד מהאוויר), שעצר את כל המומנטום שהיה לו מהסט הרביעי עד לרגע הזה. מאותו רגע, כל אחד מהשחקנים שמר על ההגשות בצורה מעוררת הערצה בלחץ שהיה על שניהם, אבל בשביל נובאק, זאת הנקודה שהוא יחזור אליה בניתוח.(מלבד ה6-5,6-6 בשובר השיוויון בסט השני)
    2. שני השחקנים הציגו טניס כמעט נטול טעויות כל הסט הזה. 8 טעויות לא מחויבות של שניהם.(3 לנובאק,5 לאלקרז) נתון מדהים בהתחשב בסיטואציה ובמעמד, רק שאלקרז הוסיף על זה כמות של 18 ווינרים לעומת 3 של נובאק, ופשוט היה בלתי ניתן לעצירה בטניס ההתקפי שלו.
    3. הגיים האחרון.
    לסגור משחק זה הדבר הכי קשה שיש בעולם. לסגור גמר גראנד סלאם, נגד השחקן שנחשב לטוב בהיסטוריה, למחזיר הטוב בהיסטוריה, ולמנטליסט הטוב ביותר, זה כבר משהו אחר לגמרי. אני לא אוהד של אחד משלושת הגדולים(אני אוהד אגאסי:)), אבל איך שקרלוס סגר את הגיים האחרון, היה בא לי לקום ולמחוא לו כפיים. 6 סרבים ראשונים, נקודות קשות, עמידה בלחצים שאי אפשר לתאר. הילד הזה הראה שהוא עשוי מחומרים שנכנסים לספרי ההיסטוריה!
    לנו רק נותר לקוות שהוא ישאר בריא ושנזכה לראות אותו, ועוד הרבה משחקים כאלה כמה שיותר זמן.

מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
בחזרה למעלה
דילוג לתוכן